Jes Ebbe Bruun i senioraftale - 72 år og stadig en del af holdet

Jes Ebbe Bruun stoppede som elektriker hos Schrøder A/S som 65-årig. Men kort tid efter - i januar 2018 - startede han i en senioraftale hos Pro-Automatic.

Jes hører til de morgenfriske og møder ind kl. 05.00 og går hjem kl. 12.00 - fire dage om ugen.

Han arbejder i Ledningsmontage, og som han selv siger:

“Jeg holder mig i gang. Det er guld værd. Mit helbred er godt og jeg har ikke sat en slutdato. Vi har en god support fra Ahmad Ali Ali, som er meget hjælpsom og tester tavlerne i Ledningsmontage.”

På Jes’ dåbsattest står der 1952 og på lærekontrakten 1970. Som 18-årig fik Jes sin læreplads hos Bent Schrøder, og siden fulgte 47 år som elektriker i samme virksomhed. Han kørte service i mange år, men en dag blev der brug for en ekstra hånd på kontoret. En kollega sagde: “Vi skal have Jes Bruun ind på kontoret” - og sådan blev Jes en nøgleperson i tilbud, projekter og kundekontakt indtil 2018.

Siden 2018 har Jes således været ansat i et seniorjob hos Pro-Automatic. For Jes handler det om at være aktiv og møde andre mennesker. For os handler det om at fastholde værdifuld erfaring som elektriker, kultur og diversitet i alder. Vi skaber plads til alle - og styrker derfor både fællesskabet og fagligheden.

3166 Image Pro Automatic Holsted nov25 008 kopier 1200 x800

3166 Image Pro Automatic Holsted nov25 007 kopier 1200 x800

3166 Image Pro Automatic Holsted nov25 009 kopier 1200 x800